Żaba, czy nie żaba
Materiał Edukacyjny, Autor: Magdalena Berezowska , Fundacja EkoRozwoju| Poziom nauczania |   | 




 0/5
 0/5Dzięki tej lekcji uczniowie zdobędą niezbędną wiedzę do rozpoznawania najważniejszych gatunków płazów.
Fot.: R-Andreas, fotolia.com
					
					
- Klasy ponadpodstawowe
Biologia
							Podstawa programowa do 2017 
								Cele ogólne:
								Postawa wobec przyrody i środowiska. 
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Poszukiwanie, wykorzystanie i tworzenie informacji. 
Uczeń odbiera, analizuje i ocenia informacje pochodzące z różnych źródeł, ze szczególnym uwzględnieniem prasy, mediów i Internetu.
Uczeń odbiera, analizuje i ocenia informacje pochodzące z różnych źródeł, ze szczególnym uwzględnieniem prasy, mediów i Internetu.
Treści nauczania:
						Uczeń opisuje  różnorodność  biologiczną  na  poziomie  genetycznym, gatunkowym  i  ekosystemowym;  wskazuje  przyczyny  spadku różnorodności  genetycznej,  wymierania  gatunków,  zanikania siedlisk i ekosystemów
Uczeń podaje  przykłady  kilku  gatunków,  które  są  zagrożone  lub wyginęły wskutek nadmiernej eksploatacji ich populacji
Uczeń przedstawia  różnicę  między  ochroną  bierną  a  czynną, przedstawia  prawne  formy  ochrony  przyrody  w  Polsce  oraz podaje przykłady roślin i zwierząt objętych ochroną gatunkową
 
						 
							 
						 
						 
								 
								 
								 
								 
										 
										 
										 
										 
										
 
					 
				