Program Mikołajowy - w fabryce wyobraźni
Oferta Ośrodków, Autor: Ewelina Paździor , Kreatywny Obiekt Multifunkcyjny w MiliczuPoziom nauczania | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |





Miejsce realizacji zajęć: w sali
rekomendacja do grantu PROGRAM WYKORZYSTUJE LOKALNY POTENCJAŁ KULTURALNY I HISTORYCZNY. Zajęcia odnoszą się do historii Kreatywnego Obiektu Multifunkcyjnego, miejsca w którym niegdyś znajdowała się jedna z największych fabryk ozdób choinkowych oraz kolekcji 6 000 szklanych ozdób choinkowych będących dziedzictwem kulturowym regionu. Uczestnicy trafiają do KOMnaty Bombki, skrzącej się tysiącami szklanych kul. Tam na dzieci czeka ważne zadanie – odnalezienie bombek nawiązujących m.in. do walorów obszaru Doliny Baryczy. W programie przewidziany jest również warsztat zdobienia wzornikiem dolnośląskim bombek i pierników, interakcyjna lekcja muzealna, pisanie listów na poczcie Krainy Wyobraźni oraz zakupy muzealnych okazów w sklepiku Starej Bombkarni. OFERTA JEST DOSTĘPNA DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
czas trwania | ilość osób | koszt | dostępność |
4 godz. | od 30 do 60 osób | 60 zł/osoba | sezonowe: styczeń-grudzień, |
czekoladowa uczta - czekolada na gorąco z bitą śmietaną, ciastko, owoc w czekoladzie – 10 zł/os.; 0,5 h
spotkanie z Mikołajem - zabawy integracyjne, spotkanie z Mikołajem, prezent – świąteczny lizak z ręcznej manufaktury – 20 zł/os.; 0,5 h
spotkanie z Mikołajem - zabawy integracyjne, spotkanie z Mikołajem, prezent – świąteczny lizak z ręcznej manufaktury – 20 zł/os.; 0,5 h
Dąbrowskiego 3
56-300 Milicz
56-300 Milicz
KONTAKT
- Przedszkole
- Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
- Klasy (IV-VI)
- Klasy (VII-VIII)
- Szkoła średnia
- Oferta dla dorosłych
Wychowanie przedszkolne
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Kreowanie, wspólne z wymienionymi podmiotami, sytuacji prowadzących do poznania przez dziecko wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina, grupa w przedszkolu, inne dorosłe osoby, w tym osoby starsze, oraz rozwijania zachowań wynikających z wartości możliwych do zrozumienia na tym etapie rozwoju.
Tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki.
Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa.
Wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata, dobór treści adekwatnych do poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych, wyobrażeń i rozumowania, z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań.
Wzmacnianie poczucia wartości, indywidualność, oryginalność dziecka oraz potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie.
Zapewnienie prawidłowej organizacji warunków sprzyjających nabywaniu przez dzieci doświadczeń, które umożliwią im ciągłość procesów adaptacji oraz pomoc dzieciom rozwijającym się w sposób nieharmonijny, wolniejszy lub przyspieszony.
Treści nauczania:
Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole dostrzega, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania, przejawia w stosunku do nich życzliwość i troskę.
Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje, próbuje radzić sobie z ich przeżywaniem.
Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nieprzyjemne, ma świadomość, że odczuwają i przeżywają je wszyscy ludzie.
Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole komunikuje potrzebę ruchu, odpoczynku itp.
Edukacja wczesnoszkolna
Podstawa programowa
Cele ogólne:
W zakresie emocjonalnego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność odczuwania więzi uczuciowej i potrzebę jej budowania, w tym więzi z rodziną, społecznością szkoły i wspólnotą narodową.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga potrzebę i umiejętność samodzielnego, refleksyjnego, logicznego, krytycznego i twórczego myślenia.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność rozumienia legend, faktów historycznych, tradycji, elementów kultury materialnej i duchowej oraz pojęć i symboli z nimi związanych, takich jak: rodzina, dom, naród, ojczyzna, kraj.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność stawiania pytań, dostrzegania problemów, zbierania informacji potrzebnych do ich rozwiązania, planowania i organizacji działania, a także rozwiązywania problemów.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność uczestnictwa w kulturze oraz wyrażania swych spostrzeżeń i przeżyć za pomocą plastycznych, muzycznych i technicznych środków wyrazu, a także przy użyciu nowoczesnych technologii.
W zakresie społecznego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność nazywania poznanych wartości, oceny postępowania innych ludzi,
odwoływania się w ocenie do przyjętych zasad i wartości.
W zakresie społecznego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność samodzielnej organizacji czasu przeznaczonego na odpoczynek indywidualny i w grupie.
Treści nauczania:
Historia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Chronologia historyczna.
Odróżnianie przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.
Chronologia historyczna.
Posługiwanie się podstawowymi określeniami czasu historycznego: epoka, okres p.n.e., okres n.e., tysiąclecie, wiek, rok.
Chronologia historyczna.
Obliczanie upływu czasu między wydarzeniami historycznymi.
Chronologia historyczna.
Umieszczanie procesów, zjawisk i faktów historycznych w czasie oraz porządkowanie ich i ustalanie związków przyczynowo- skutkowych.
Treści nauczania:
Uczeń poznaje historię i tradycje swojej okolicy i ludzi dla niej szczególnie zasłużonych; zna lokalne zabytki i opisuje ich dzieje.
Przyroda (Klasa (IV))
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Kształtowanie postaw – wychowanie.
Doskonalenie umiejętności dbałości o własne ciało, jak i najbliższe otoczenie.
Kształtowanie postaw – wychowanie.
Doskonalenie umiejętności w zakresie komunikowania się, współpracy i działania oraz pełnienia roli lidera w zespole.
Treści nauczania:
Uczeń wymienia różne źródła wiedzy o przyrodzie.
Uczeń opisuje i porównuje cechy pogody w różnych porach roku. a obserwacją.
Religia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania: