STREFA DZIECI

BAZA EDUKACYJNA

Przedszkole

Klasy I-III

Klasy IV-VIII

Ponadpodstawowe

Dorośli

WIE - Przegląd Małych Form Teatralnych - Ciekawe Miejsca Naszego Regionu "Cudze Chwalicie, Swego Nie Znacie"

Baza Wiedzy / WIE, Autor: Anetta Derkacz , Dzienny Ośrodek Rehabilitacyjno - Wychowawczy
 0/5
Grupa wiekowa: Przedszkole, Edukacja wczesnoszkolna (I-III), Klasy (IV-VI), Klasy (VII-VIII)
MSPDiON w Miliczu ogłasza w ramach Wyjątkowych Inicjatyw Edukacyjnych (WIE) w Dolinie Baryczy przegląd przedstawień dla dzieci przedszkolnych i szkolnych. Treścią przedstawienia mogą być wymyślone przez danego uczestnika opowieści o ciekawych miejscach Doliny Baryczy z postaciami, które zostały stworzone w projekcie Edukacja dla Doliny Baryczy, inną formą może być inscenizacja na podstawie legend Doliny Baryczy np. „Grabkowe Bajanie z Doliny Baryczy” B. Hołubka.



Nazwa podmiotu zgłaszającego się jako organizator WIE

Milickie Stowarzyszenie Przyjaciół Dzieci i Osób Niepełnosprawnych w Miliczu

Imię, nazwisko osoby odpowiedzialnej za zorganizowanie  inicjatywy z ramienia podmiotu zgłaszającego

Anetta Derkacz, Dagmara Rajczyk,                    Edyta Ciesielska

Dane kontaktowe osoby odpowiedzialnej:

 

e-mail

anetta519@wp.pl

telefon

721 178 681

Proponowany termin realizacji inicjatywy (proszę podać miesiące w roku 2018)

całość

koniec lutego 2018 – I połowa maja 2018

rekrutacja

do 16 marca 2018

podsumowanie wyników

23 – 30 kwiecień 2018

finał (może odbyć się po zakończeniu roku szkolnego 2017/2018

pierwsza połowa maja 2018





lp

Wytyczne 

Do uzupełnienia przez organizatora (placówka szkolna lub ośrodek pozaszkolny uczestniczący w PROGRAMIE i działający  na terenie Doliny Baryczy)

1.

Tytuł i nr edycji przedsięwzięcia (konkursu, festiwalu, przeglądu itp. o zasięgu regionalnym) 

 II PRZEGLĄD MAŁYCH FORM TEATRALNYCH – CIEKAWE MIEJSCA NASZEGO REGIONU „CUDZE CHWALICIE, SWEGO NIE ZNACIE”.

2.

Partnerzy i sponsorzy wspierający (proszę wymienić nazwy organizacji, jst, nadleśnictw, firm wspierających itp.)

Stowarzyszenie Partnerstwo dla Doliny Barycz – nagrody dla laureatów, MSPDiON

3.

Cele inicjatywy edukacyjnej

- celem przewodnim przeglądu jest promocja regionu Doliny Baryczy,

- poznanie ciekawych miejsc Doliny Baryczy,

- bliższe poznanie legend związanych z Doliną Baryczy,

- wzbudzanie zainteresowań najbliższą okolicą swojego miejsca zamieszkania.

 

 

4.

Planowany zasięg działania. Zasięg co najmniej 3 gmin regionu DB  w tym zalecane gminy z woj. dolnośląskiego i wielkopolskiego.

UWAGA! Po okresie rekrutacji, organizator jest zobowiązany potwierdzić udział placówek w inicjatywie z co najmniej 3 gmin Doliny Baryczy. Jeżeli zasięg będzie mniejszy – inicjatywa zostanie wykreślona z harmonogramu WIE.

- wszystkie gminy uczestniczące w projekcie Edukacja dla Doliny Baryczy oraz województwo dolnośląskie i wielkopolskie

 

5.

Odbiorcy - do kogo skierowane jest działanie (poziomy nauczania, grupy wiekowe)

GRUPY PRZEDSZKOLNE, INTEGRACYJNE ORAZ SZKOLNE

6.

Opis przebiegu (np. etapy – ogłoszenie inicjatywy, nabór, nadsyłanie prac, ocena komisji, podsumowanie wyników, organizacja finału itp)

UWAGA! Okres podsumowania wyników powinien się zamknąć w harmonogramie inicjatywy do połowy maja.

 

koniec lutego – ogłoszenie regulaminu konkursu (rozesłanie zaproszeń do placówek), zgłoszenia zainteresowanych placówek udziałem w przeglądzie (karty zgłoszeniowe),

marzec - kwiecień – czas dla grup przedszkolnych, integracyjnych oraz szkolnych na przygotowanie inscenizacji i zamieszczenie na portalu edukacja.barycz.pl filmów z przebiegu przedstawienia,

- koniec kwietnia – eliminacje wszystkich grup, które będą brały udział w  II PRZEGLĄDZIE MAŁYCH FORM TEATRALNYCH – CIEKAWE MIEJSCA NASZEGO REGIONU „ CUDZE CHWALICIE, SWEGO NIE ZNACIE”.

Nie ma eliminacji pośrednich, wszystkie nagrania przedstawień umieszczane są na portalu.

Ocena przez Jury i wybranie I,II,III miejsca w kategorii przedszkolnej ; I, II, III miejsca w kategorii szkolnej klas I – III i klas IV - VII,

- I połowa maja – rozdanie nagród laureatom. Wspólne obejrzenie inscenizacji nagrodzonych I miejscem na tablicy interaktywnej w MSPDiON w Miliczu.

7.

Rodzaj prac konkursowych (np. film, zdjęcia prac plastycznych, prezentacja, które można zamieścić na portalu itp.) Wybór prac finałowych ze szkół, przedszkoli- max 3 z każdej placówki uczestniczącej w działaniu) zamieszczenie prac do oceny w serwisie www.edukacja.barycz.pl

 

 

Filmy z INSCENIZACJI – CIEKAWE MIEJSCA NASZEGO REGIONU „CUDZE CHWALICIE, SWEGO NIE ZNACIE”.

8.

Propozycje kategorii i ilości laureatów (np. I,II, III miejsce- nagrody indywidualne, zbiorowe)

kategoria grupy przedszkolne, integracyjne – I, II, III miejsce + ewentualne wyróżnienia / nagrody zbiorowe

kategoria grupy szkolne I – III – I, II, III miejsce + ewentualne wyróżnienia / nagrody zbiorowe

kategoria grupy szkolne IV – VII – I, II, III miejsce + ewentualne wyróżnienia / nagrody zbiorowe

 

PLIKI ZASOBU
MATERIAŁY MULTIMEDIALNE
LICENCJA
Materiały w tym zasobie udostępnione zostają na licencji:
Bez Utworów Zależnych (ang. No Derivative Works (ND))
zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie tylko dokładnych (dosłownych) kopii dzieła, niedozwolone jest jego zmienianie i tworzenie na jego bazie pochodnych.
SŁOWA KLUCZOWE
PODKATEGORIE
WIE Wyjątkowe Inicjatywy Edukacyjne

Zasoby biorące udział w inicjatywie

     
    1422
     
    dodano: 24-04-2018
    Spektakl Koła Teatralnego ze Szkoły Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Prusicach pod opieką pani Anny Karczowskiej. Pewnego dnia nad brzegiem Baryczy spotkali się bocian Przygodek, nietoperz Cieszek i duszek Grabek, aby opowiedzieć legendy o Dolinie Baryczy. Przyjaciele przypomnieli legendę o wieśniaczce Annie, która wyjaśniła, jak powstała nazwa rzeki Barycz. Poznaliśmy również historię Białej Damy, która straszy w Cieszkowie, a także rybaka Macieja, któremu przez pazerność nie udało się wyłowić z dna Baryczy złotego dzwonu. Wysłuchaliśmy również opowieści o magicznych perłach, które strzegą murów zamku.
     
    1498
     
    dodano: 20-04-2018
    Inscenizacja pt."Żabie wesele w Mojej Woli" została opracowana na podstawie książki pt. "Grabkowe Bajanie z Doliny Baryczy" autorstwa Bożeny Hołubka. Opowiada historię Sośni i jej brata, żab moczarowych mieszkających w Gminie Sośnie. Pełne humoru sceny ukazują życie żab i ich przyjaciół z pobliskiej łąki i stawu w lesie. Główną bohaterką jest żaba Sośnia oraz jej brat, który po wielu poszukiwaniach spotkał swoją wymarzoną żonę. Organizują wesele w Mojej Woli, aby rozsławić pałac Baronowej, na które zapraszają zwierzęta: bociana, żaby, nietoperza, karpia, kozę, owcę, barana. Wszyscy doskonale się bawią i cieszą się szczęściem młodej pary. Inscenizację przygotowali uczniowie klasy III ze Szkoły Podstawowej w Cieszynie. Dzięki udziałowi w tym przedsięwzięciu dzieci wzbogaciły swoją wiedzę o życiu i zwyczajach zwierząt, poznały legendę o najbliższej okolicy. Uczniowie nabrali pewności siebie, doskonalili umiejętności komunikacyjne i wykazali się kreatywnością w kontakcie z kamerą.
     
    1354
     
    dodano: 24-04-2018
    Inscenizację pt. "Wycieczka rowerowa Grabka po Dolinie Baryczy."przedstawili uczniowie Dziennego Ośrodka Rehabilitacyjno-Wychowawczego w Miliczu . Zajęcia teatralne stanowiły dla naszych uczniów nie tylko wspaniałą rozrywkę ale w niesamowity sposób otworzyły przed dziećmi, które mają wiele ograniczeń i dysfunkcji wynikających z ich stanu zdrowia, nowe możliwości. Uczniowie przełamali swoje lęki, zwiększyli wiarę we własne możliwości, rozwineli wyobrażnę. Aktywny udział w przygotowaniu dekoracji pozwolił uczniom podczas wspólnej zabawy utrwalić wiadomości na temat otaczającej nas fauny i flory. Uczniowie jako członkowie społecznosci lokalnej, mieszkańcy regionu Doliny Baryczy poznali historię powstania ścieżki rowerowej,utrwalili nazwy strategicznych miejscowości, oraz przypisane do nich postacie, co miało na celu rozwijanie własnej tożsamości oraz przynależności do miejsca zamieszkania. W przedstawieniu zobaczyć możemy takie postacie jak: leśny duszek Grabek,karp Miluś, bóbr Odolan, bocian Przygodek, żabka Sośnia, żmija Gródka oraz konduktor.W postacie wcielili się kolejno: Marta, Julka, Michał, Adam, Otylka, Antoś oraz Karol. Realizacja przedstawienia była dla nas także okazją do wdrażania dzieci do korzystania z ośrodków i instytucji kultury, oraz kształtowania właściwego zachowania w miejscach tj.teatr, kino.
     
    1738
     
    dodano: 20-04-2018
    Przedstawienie opowiada o przygodach małej żabki mieszkającej nad Zalewem w Sośniach, która pragnie wyruszyć w wyprawę po okolicy i poznać inne ciekawe miejsca w Dolinie Baryczy,dlatego postanowiła zaufać staremu bocianowi z Przygodzic ryzykując własnym życiem. Celem przedstawienia jest poznawanie ciekawych miejsc w najbliższej okolicy; stwarzanie dzieciom możliwości wcielania się role i prezentowanie innym swoich umiejętności. W główne postacie Żabki (Nikola) Bociana (Jakub) i narratorów (Iza i Julka)wcieliły się dzieci z najstarszej grupy - Sówek, pozostałe role odegrały przedszkolaki z grup Motylków, Żabek i Biedronek. Scenariusz Bajki pt NIEZWYKŁA PRZYGODA MAŁEJ ŻABKI powstał na podstawie legend Doliny Baryczy i jest wyłącznego autorstwa nauczycielki przygotowującej przedstawienie.
     
    1933
     
    dodano: 19-04-2018
    Przedstawienie teatralne na podstawie tekstu E. Suchomskiej pt. „Legenda o Twardej Górze”, opowiadające historię pochodzenia nazwy miejscowości Twardogóra. Aktorami są uczniowie klas I-III. Dzięki przedstawieniu widz dowiaduje się nie tylko w jaki sposób miasto otrzymało swoją nazwę, ale również może poobserwować życie ludzi żyjących w malej osadzie nad Skorynią wiele wieków temu.
     
    1165
     
    dodano: 26-04-2018
    Filmik został opublikowany w związku z udziałem w konkursie teatralnym pn.: "Cudze chwalicie, swego nie znacie" organizowany przez Milickie Stowarzyszenie Przyjaciół Dzieci i Osób Niepełnosprawnych we współpracy z Partnerstwem Dolina Baryczy - Edukacja dla Doliny Baryczy. Zapraszamy do polubienia naszego występu i pozostawienia pozytywnych i motywujących komentarzy :) Z góry dziękujemy :)
     
    1293
     
    dodano: 26-04-2018
    Grupa wiekowa: edukacja wczesnoszkolna- klasa I Scenariusz legendy „Sznur pereł” powstał na podstawie książki pt. „Dolina Baryczy. Legendy. Zabytki. Kultura” pod redakcją Ireneusza Kowalskiego. Uczniowie klasy I ze Szkoły Podstawowej we Wróblińcu przedstawili baśniową opowieść pt. „Sznur pereł”, która wiąże się z pięknym Pałacem w Miliczu i historią rodu Maltzanów. Sznur pereł był bardzo strzeżony i przekazywany w rodzinie Maltzanów z pokolenia na pokolenie. Celem przedstawienia było przybliżenie dzieciom bliskiej legendy, wzbudzenie zainteresowania swoim miejscem zamieszkania, swoją małą ojczyzną. W pozostałe role wcielili się: Baron (Tomasz), Sługa (Szymon ), Gość (Dorian), Narrator (Nikodem). Scenografię i scenariusz przygotowała J. Karbowiak, a stroje dla aktorów- rodzice. Przedstawienie zostało nagrane przez Karolinę Gerasimiuk.
     
    1618
     
    dodano: 18-04-2018
    Chcesz poznać tajemnice drzew? Dobrze trafiłeś. Wprowadzimy Cię w magiczną krainę, jaką jest rezerwat „Torfowisko koło Grabowna Wlk”. Opowiadając niezwykłą historię Wiązu i Olchy zdradzimy Ci niektóre tajniki drzew. Zapraszamy! Klasa iV a S.P. nr 2 w Twardogórze z wychowawczyniami.
     
    1209
     
    dodano: 26-04-2018
    Grupa wiekowa: Przedszkole "Żabia Hrabina" to przedstawienie teatralne w wykonaniu dzieci 4 i 5 letnich z oddziału przedszkolnego przy szkole Szkole Podstawowej we Wróblińcu. Scenariusz na podstawie legendy ze zbioru "Grabkowe bajanie z Doliny Baryczy" B.Hałubka napisała pani Anna Kaczor. Operator kamery i monter filmu pani Karolina Gersimiuk. Teatrzyk opowiada o bardzo złej i skąpej hrabinie Elizie, która nienawidziła żab.Spotkała ją zasłużona kara, gdyż została zamieniona w ropuchę. Podczas realizacji projektu dzieci miały okazję poznać lepiej najbliższą okolicę. Rozbudowały również zainteresowania otaczającym środowiskiem.
OPINIE I KOMENTARZE  

» Zgłoś uwagi
CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij