GRA dla klimatu_Kropla drąży skałę - czyli mój ślad na Ziemi
Baza Wiedzy / WIE, Autor: Agnieszka Kątna , Edukacja w Folwarku Jurand Agnieszka Kątna-Dolata




„Kropla drąży skałę” Gra edukacyjna
Gra przeznaczona maksymalnie dla 5 osób
Każdy gracz zostaje na potrzeby gry częścią lokalnej społeczności. Bohaterowie powinni ze sobą współpracować jeśli chcą sprostać wyzwaniom, które stawia przed nimi gra. Wędrówka od startu do mety naszpikowana jest codziennymi zasadzkami w jakie możemy wpaść nie myśląc przez pryzmat postępowania w zgodzie z naturą. Zwycięzcą zostaje ten, który sprosta wyzwaniu ominie niebezpieczeństwa i dodatkowo pozbędzie się kart atrybutowych - tym samym wchodząc we współprace z innymi mieszkańcami regionu.
Cel gry
Celem gry jest dotarcie od punktu początkowego (start) do punktu końcowego (meta). Wygranym zostaje uczestnik, który jako pierwszy dotrze na metę z kompletem atrybutów innych uczestników gry-tym samym wymieni się kartami atrybutowymi z pozostałymi uczestnikami gry i najważniejsze sprosta karcie wyzwania, jaką otrzymał podczas pierwszego rzutu kostką. Metaforycznym celem gry jest pokazanie graczom, że najważniejsza jest współpraca i to ona może prowadzić do największego sukcesu oraz jak ważne dla klimatu, naszej planety są nasze codzienne nawyki – poznając niewłaściwe zachowania jesteśmy wstanie je zmienić, tym samym wpłynąć na los naszego regionu i całej Ziemi.
![]() |
Uznanie Autorstwa (ang.Attribution (BY)) zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o twórcy. |
Przyroda |
Krajobrazy DB |
2. Las |
3. Łąka |
5. Staw |
6. Wiejskie |
Ludzie |
Gospodarka rybacka |
WIE Wyjątkowe Inicjatywy Edukacyjne |