Survival leśny
Oferta Ośrodków, Autor: Aleksandra Majewska , Warsztatownia Kulturka u stółka w Campusie DomasławicePoziom nauczania | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |





Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie
Survival to zajęcia integrujące grupę, podczas których Uczestnicy muszą wspólnie ustalić plan działania, aby móc osiągnąć wymagany cel. Podczas zajęć uczymy się podstawowych technik przetrwania w lesie. Budujemy szałasy, pracujemy z mapą, rozpalamy ogień i nie tylko :-) Warsztaty zakończone są ogniskiem- Dzieci same przynoszą drewno z lasu, rozpalają ogień krzesiwami. Niezbędny jest własny prowiant. Dla wszystkich dostępne są kijki. Rozpoczynając zajęcia, Dzieci oraz Młodzież uczestniczą w prelekcji na temat Doliny Baryczy. Wskazania do grantów: lokalny potencjał gospodarczy, przeciwdziałanie skutkom zmian klimatu: gospodarka odpadami, świadome zakupy.
czas trwania | ilość osób | koszt | dostępność |
3 godz. | od 10 do 100 osób | 59 zł/osoba | stałe |
Uczestnicy w tej cenie mogą skorzystać z trzykrotnego przejścia w parku linowym. W razie niepogody i braku możliwości skorzystania z parku, koszt za osobę to 54 zł.
Można u nas zostać na dłużej i skorzystać z noclegu. Można równie zamówić posiłek w restauracji Gospoda Polska. menu znajduje się na stronie www.warsztatownikus.pl
www.domaslawice.pl
Można u nas zostać na dłużej i skorzystać z noclegu. Można równie zamówić posiłek w restauracji Gospoda Polska. menu znajduje się na stronie www.warsztatownikus.pl
www.domaslawice.pl
Lp. | Data odbycia zajęć | Nazwa szkoły | Imię i nazwisko nauczyciela | Przedmiot | Przedmiot nauczania | |
1 | 14 wrzesień 2023r. | Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Barkowie | Monika Niezgódka | biologia | grupy mieszane (III-V) | Więcej |
2 | 19 wrzesień 2023r. | Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Pakosławsku | Barbara Dwojak | matematyka, przyroda, fizyka | IV-VI, VII- VIII | Więcej |
Domasławice
56-416 Domasławice 30, dane sprzedawcy: PHU Piotr Majewski
56-416 Domasławice 30, dane sprzedawcy: PHU Piotr Majewski
KONTAKT
- Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
- Klasy (IV-VI)
- Klasy (VII-VIII)
- Szkoła średnia
- Oferta dla dorosłych
Edukacja wczesnoszkolna
Podstawa programowa
Cele ogólne:
W zakresie emocjonalnego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga świadomość przeżywanych emocji i umiejętność panowania nad nimi oraz wyrażania ich w sposób umożliwiający współdziałanie w grupie oraz adaptację w nowej grupie.
W zakresie emocjonalnego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność odczuwania więzi uczuciowej i potrzebę jej budowania, w tym więzi z rodziną, społecznością szkoły i wspólnotą narodową.
W zakresie emocjonalnego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność przedstawiania swych emocji i uczuć przy pomocy prostej wypowiedzi ustnej lub pisemnej, różnorodnych artystycznych form wyrazu.
W zakresie emocjonalnego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność rozumienia odczuć zwierząt, wyrażania tych stanów za pomocą wypowiedzi ustnych i pisemnych oraz różnorodnych artystycznych form wyrazu.
W zakresie emocjonalnego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność uświadamiania sobie uczuć przeżywanych przez inne osoby z jednoczesną próbą zrozumienia, dlaczego one występują, a także różnicowania form ich wyrażania w zależności od wieku.
W zakresie emocjonalnego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność rozpoznawania i rozumienia swoich emocji i uczuć oraz nazywania ich.
W zakresie fizycznego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność organizacji bezpiecznych zabaw i gier ruchowych.
Treści nauczania:
Uczeń odszukuje w różnych dostępnych zasobach, w tym internetowych, informacje dotyczące środowiska przyrodniczego, potrzebne do wykonania zadania, ćwiczenia.
Uczeń rozpoznaje wybrane zwierzęta i rośliny, których w naturalnych warunkach nie spotyka się w polskim środowisku przyrodniczym.
Przyroda (Klasa (IV))
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Wskazywanie przystosowań organizmów do środowiska życia i zdobywania pokarmu.
Kształtowanie postaw – wychowanie.
Uważne obserwowanie zjawisk przyrodniczych, dokładne i skrupulatne
przeprowadzenie doświadczeń, posługiwanie się instrukcją przy wykonywaniu pomiarów i doświadczeń, sporządzanie notatek i opracowywanie wyników.
Kształtowanie postaw – wychowanie.
Przyjmowanie postaw współodpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego przez: właściwe zachowania w środowisku przyrodniczym, współodpowiedzialność za stan najbliższej okolicy, działania na rzecz środowiska lokalnego, wrażliwość na piękno natury, a także ładu i estetyki zagospodarowania najbliższej okolicy, świadome działania na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego i ochrony przyrody.
Treści nauczania:
Uczeń podaje różnice między planem a mapą.
Uczeń korzysta z planu i mapy wielkoskalowej podczas planowania wycieczki.
Wychowanie fizyczne
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
W zakresie wiedzy.
Uczeń wymienia miejsca, obiekty i urządzenia w najbliższej okolicy, które można wykorzystać do aktywności fizycznej.
W zakresie umiejętności.
Uczeń organizuje w gronie rówieśników wybraną zabawę lub grę ruchową, stosując przepisy w formie uproszczonej.
W zakresie umiejętności.
Uczeń uczestniczy w wybranej regionalnej zabawie lub grze ruchowej.
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Planowanie i przeprowadzanie obserwacji oraz doświadczeń; wnioskowanie w oparciu o ich wyniki.
Uczeń analizuje wyniki i formułuje wnioski.
Posługiwanie się informacjami pochodzącymi z analizy materiałów źródłowych.
Uczeń posługuje się podstawową terminologią biologiczną.
Treści nauczania:
Uczeń wskazuje żywe i nieożywione elementy ekosystemu oraz wykazuje, że są one
powiązane różnorodnymi zależnościami.
Geografia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Wiedza geograficzna.
Integrowanie wiedzy przyrodniczej z wiedzą społeczno-ekonomiczną i humanistyczną.
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Prowadzenie obserwacji i pomiarów w terenie, analizowanie pozyskanych danych i formułowanie wniosków na ich podstawie.
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Podejmowanie nowych wyzwań oraz racjonalnych działań prośrodowiskowych i społecznych.
Treści nauczania:
Uczeń stosuje legendę mapy do odczytywania informacji oraz skalę mapy do obliczania odległości między wybranymi obiektami.
Wychowanie fizyczne
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
W zakresie umiejętności.
Uczeń opracowuje rozkład dnia, uwzględniając proporcje między pracą a wypoczynkiem, wysiłkiem umysłowym a fizycznym, rozumiejąc rolę wypoczynku w efektywnym wykonywaniu pracy zawodowej;
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Uczeń uzasadnia konieczność międzynarodowej współpracy w celu zapobiegania zagrożeniom przyrody, podaje przykłady takiej współpracy (np. CITES, "Natura 2000", Agenda 21)
Geografia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Uczeń charakteryzuje obszary niedoboru i nadmiaru wody na świecie i określa przyczyny tego zróżnicowania (w tym zanieczyszczenia wód); przedstawia projekty rozwiązań stosowanych w sytuacjach braku lub niedoborów wody w różnych strefach klimatycznych;
Wychowanie fizyczne
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Uczeń wymienia choroby cywilizacyjne uwarunkowane niedostatkiem ruchu, w szczególności choroby układu krążenia, układu ruchu i otyłość, oraz omawia sposoby zapobiegania im