Survival leśny
Oferta Ośrodków, Autor: Aleksandra Majewska , Warsztatownia Kulturka u stółkaPoziom nauczania |
0/5
Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie
Survival to zajęcia integrujące grupę, podczas których Uczestnicy muszą wspólnie ustalić plan działania, aby móc osiągnąć wymagany cel. Podczas zajęć uczymy się podstawowych technik przetrwania w lesie. Budujemy szałasy, pracujemy z mapą, rozpalamy ogień i nie tylko :-) Warsztaty zakończone są ogniskiem- Dzieci same przynoszą drewno z lasu, rozpalają ogień krzesiwami. Niezbędny jest własny prowiant. Dla wszystkich dostępne są kijki. Rozpoczynając zajęcia, Dzieci oraz Młodzież uczestniczą w prelekcji na temat Doliny Baryczy. Wskazania do grantów: lokalny potencjał gospodarczy, przeciwdziałanie skutkom zmian klimatu: gospodarka odpadami, świadome zakupy.
czas trwania | ilość osób | koszt | dostępność |
3 godz. | od 10 do 100 osób | 50 zł/osoba | stałe |
20 zł/osoba - Grupy korzystają z całej infrastruktury Campusu- 3 przejścia w parku linowym, boiska, drewniane tory przeszkód, karmienie kóz.
10 zł/ osoba - wstęp do Campusu bez korzystania z parku linowego. Ale można skorzystać z boisk, karmienia kóz i torów przeszkód.
W naszej Warsztatowni można zakupić produkty z Doliny Baryczy- soki, przetwory, wyroby z gliny, magnesy pamiątkowe, drewniane figurki do samodzielnego ozdabiania, maskotki, miody, świece z wosku pszczelego.
www.warsztatowniakus.pl
200 zł- ognisko dla grupy, drewno, kijki, ruszt, rozpalenie (własny prowiant).
Na terenie ośrodka znajduje się restauracja Gospoda Polska, w której można zamówić posiłek. Menu znajduje się na stronie:
www.domaslawice.pl
10 zł/ osoba - wstęp do Campusu bez korzystania z parku linowego. Ale można skorzystać z boisk, karmienia kóz i torów przeszkód.
W naszej Warsztatowni można zakupić produkty z Doliny Baryczy- soki, przetwory, wyroby z gliny, magnesy pamiątkowe, drewniane figurki do samodzielnego ozdabiania, maskotki, miody, świece z wosku pszczelego.
www.warsztatowniakus.pl
200 zł- ognisko dla grupy, drewno, kijki, ruszt, rozpalenie (własny prowiant).
Na terenie ośrodka znajduje się restauracja Gospoda Polska, w której można zamówić posiłek. Menu znajduje się na stronie:
www.domaslawice.pl
Lp. | Data odbycia zajęć | Nazwa szkoły | Imię i nazwisko nauczyciela | Przedmiot | Przedmiot nauczania | |
1 | 14 wrzesień 2023r. | Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Barkowie | Monika Niezgódka | biologia | grupy mieszane (III-V) | Więcej |
2 | 19 wrzesień 2023r. | Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Pakosławsku | Barbara Dwojak | matematyka, przyroda, fizyka | IV-VI, VII- VIII | Więcej |
3 | 26 wrzesień 2023r. | Szkoła Podstawowa w Nowym Zamku | Elżbieta Dąbrowska | język polski, godzina wychowawcza | IV-VI, VII- VIII | Więcej |
4 | 24 październik 2023r. | Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Miliczu | Katarzyna Józefiak | Informatyka | IV-VI, VII- VIII | Więcej |
Domasławice
56-416 Domasławice 30, dane sprzedawcy: PHU Piotr Majewski
56-416 Domasławice 30, dane sprzedawcy: PHU Piotr Majewski
KONTAKT
- Przedszkole
- Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
- Klasy (IV-VI)
- Klasy (VII-VIII)
- Szkoła średnia
- Oferta dla dorosłych
Wychowanie przedszkolne
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki.
Tworzenie sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do samodzielności, dbania o zdrowie, sprawność ruchową i bezpieczeństwo, w tym bezpieczeństwo w ruchu drogowym.
Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa.
Tworzenie warunków umożliwiających bezpieczną, samodzielną eksplorację elementów techniki w otoczeniu, konstruowania, majsterkowania, planowania i podejmowania intencjonalnego działania, prezentowania wytworów swojej pracy.
Treści nauczania:
Edukacja wczesnoszkolna
Podstawa programowa
Cele ogólne:
W zakresie emocjonalnego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga świadomość przeżywanych emocji i umiejętność panowania nad nimi oraz wyrażania ich w sposób umożliwiający współdziałanie w grupie oraz adaptację w nowej grupie.
W zakresie emocjonalnego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność odczuwania więzi uczuciowej i potrzebę jej budowania, w tym więzi z rodziną, społecznością szkoły i wspólnotą narodową.
W zakresie emocjonalnego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność przedstawiania swych emocji i uczuć przy pomocy prostej wypowiedzi ustnej lub pisemnej, różnorodnych artystycznych form wyrazu.
W zakresie emocjonalnego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność rozumienia odczuć zwierząt, wyrażania tych stanów za pomocą wypowiedzi ustnych i pisemnych oraz różnorodnych artystycznych form wyrazu.
W zakresie emocjonalnego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność uświadamiania sobie uczuć przeżywanych przez inne osoby z jednoczesną próbą zrozumienia, dlaczego one występują, a także różnicowania form ich wyrażania w zależności od wieku.
W zakresie emocjonalnego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność rozpoznawania i rozumienia swoich emocji i uczuć oraz nazywania ich.
W zakresie fizycznego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność organizacji bezpiecznych zabaw i gier ruchowych.
Treści nauczania:
Uczeń odszukuje w różnych dostępnych zasobach, w tym internetowych, informacje dotyczące środowiska przyrodniczego, potrzebne do wykonania zadania, ćwiczenia.
Uczeń rozpoznaje wybrane zwierzęta i rośliny, których w naturalnych warunkach nie spotyka się w polskim środowisku przyrodniczym.
Godzina wychowawcza
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Przyroda (Klasa (IV))
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Wskazywanie przystosowań organizmów do środowiska życia i zdobywania pokarmu.
Kształtowanie postaw – wychowanie.
Uważne obserwowanie zjawisk przyrodniczych, dokładne i skrupulatne
przeprowadzenie doświadczeń, posługiwanie się instrukcją przy wykonywaniu pomiarów i doświadczeń, sporządzanie notatek i opracowywanie wyników.
Kształtowanie postaw – wychowanie.
Przyjmowanie postaw współodpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego przez: właściwe zachowania w środowisku przyrodniczym, współodpowiedzialność za stan najbliższej okolicy, działania na rzecz środowiska lokalnego, wrażliwość na piękno natury, a także ładu i estetyki zagospodarowania najbliższej okolicy, świadome działania na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego i ochrony przyrody.
Treści nauczania:
Uczeń podaje różnice między planem a mapą.
Uczeń korzysta z planu i mapy wielkoskalowej podczas planowania wycieczki.
Wychowanie fizyczne
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i oceny własnego rozwoju fizycznego oraz
sprawności fizycznej.
Zachęcanie do uczestnictwa w rekreacyjnych i sportowych formach aktywności fizycznej.
Poznawanie i stosowanie zasad bezpieczeństwa podczas aktywności fizycznej.
Kształtowanie umiejętności rozumienia związku aktywności fizycznej ze zdrowiem oraz praktykowania zachowań prozdrowotnych.
Kształtowanie umiejętności osobistych i społecznych sprzyjających całożyciowej aktywności fizycznej.
Treści nauczania:
W zakresie wiedzy.
Uczeń wymienia miejsca, obiekty i urządzenia w najbliższej okolicy, które można wykorzystać do aktywności fizycznej.
W zakresie umiejętności.
Uczeń organizuje w gronie rówieśników wybraną zabawę lub grę ruchową, stosując przepisy w formie uproszczonej.
W zakresie umiejętności.
Uczeń uczestniczy w wybranej regionalnej zabawie lub grze ruchowej.
Technika
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Planowanie i realizacja praktycznych działań technicznych (od pomysłu do wytworu).
Komunikowanie się językiem technicznym.
Planowanie i realizacja praktycznych działań technicznych (od pomysłu do wytworu).
Opracowanie planu pracy (nazywanie czynności technologicznych, uzasadnianie potrzeby zachowania odpowiedniej kolejności czynności technologicznych, szacowanie czasu potrzebnego na wykonanie poszczególnych czynności).
Planowanie i realizacja praktycznych działań technicznych (od pomysłu do wytworu).
Organizowanie stanowiska pracy (dobór narzędzi, przyrządów i urządzeń do obróbki danego materiału).
Planowanie i realizacja praktycznych działań technicznych (od pomysłu do wytworu).
Planowanie i wykonywanie pracy o różnym stopniu trudności.
Treści nauczania:
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Planowanie i przeprowadzanie obserwacji oraz doświadczeń; wnioskowanie w oparciu o ich wyniki.
Uczeń analizuje wyniki i formułuje wnioski.
Posługiwanie się informacjami pochodzącymi z analizy materiałów źródłowych.
Uczeń posługuje się podstawową terminologią biologiczną.
Treści nauczania:
Uczeń wskazuje żywe i nieożywione elementy ekosystemu oraz wykazuje, że są one
powiązane różnorodnymi zależnościami.
Geografia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Wiedza geograficzna.
Integrowanie wiedzy przyrodniczej z wiedzą społeczno-ekonomiczną i humanistyczną.
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Prowadzenie obserwacji i pomiarów w terenie, analizowanie pozyskanych danych i formułowanie wniosków na ich podstawie.
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Podejmowanie nowych wyzwań oraz racjonalnych działań prośrodowiskowych i społecznych.
Treści nauczania:
Uczeń stosuje legendę mapy do odczytywania informacji oraz skalę mapy do obliczania odległości między wybranymi obiektami.
Godzina wychowawcza - wybierz z dodatkowym przedmiotem nauczania powiązanym z tematem lekcji
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Przedmioty uzupełniające (zajęcia artystyczne, zajęcia techniczne)
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Wychowanie fizyczne
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i oceny własnego rozwoju fizycznego oraz
sprawności fizycznej.
Zachęcanie do uczestnictwa w rekreacyjnych i sportowych formach aktywności fizycznej.
Poznawanie i stosowanie zasad bezpieczeństwa podczas aktywności fizycznej.
Kształtowanie umiejętności rozumienia związku aktywności fizycznej ze zdrowiem oraz praktykowania zachowań prozdrowotnych.
Kształtowanie umiejętności osobistych i społecznych sprzyjających całożyciowej aktywności fizycznej.
Treści nauczania:
W zakresie umiejętności.
Uczeń opracowuje rozkład dnia, uwzględniając proporcje między pracą a wypoczynkiem, wysiłkiem umysłowym a fizycznym, rozumiejąc rolę wypoczynku w efektywnym wykonywaniu pracy zawodowej;
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Poszukiwanie, wykorzystanie i tworzenie informacji.
Uczeń odbiera, analizuje i ocenia informacje pochodzące z różnych źródeł, ze szczególnym uwzględnieniem prasy, mediów i Internetu.
Uczeń odbiera, analizuje i ocenia informacje pochodzące z różnych źródeł, ze szczególnym uwzględnieniem prasy, mediów i Internetu.
Rozumowanie i argumentacja.
Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo-skutkowe między faktami, formułuje wnioski, ocenia i wyraża opinie na temat omawianych zagadnień współczesnej biologii, zagadnień ekologicznych i środowiskowych.
Uczeń interpretuje informacje i wyjaśnia zależności przyczynowo-skutkowe między faktami, formułuje wnioski, ocenia i wyraża opinie na temat omawianych zagadnień współczesnej biologii, zagadnień ekologicznych i środowiskowych.
Treści nauczania:
Uczeń uzasadnia konieczność międzynarodowej współpracy w celu zapobiegania zagrożeniom przyrody, podaje przykłady takiej współpracy (np. CITES, "Natura 2000", Agenda 21)
Geografia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Rozumienie relacji człowiek-przyroda-społeczeństwo w skali globalnej i regionalnej
Wykorzystanie różnych źródeł informacji do analizy i prezentowania współczesnych problemów przyrodniczych, gospodarczych, społecznych, kulturowych i politycznych.
Treści nauczania:
Uczeń charakteryzuje obszary niedoboru i nadmiaru wody na świecie i określa przyczyny tego zróżnicowania (w tym zanieczyszczenia wód); przedstawia projekty rozwiązań stosowanych w sytuacjach braku lub niedoborów wody w różnych strefach klimatycznych;
Wychowanie fizyczne
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Uczeń wymienia choroby cywilizacyjne uwarunkowane niedostatkiem ruchu, w szczególności choroby układu krążenia, układu ruchu i otyłość, oraz omawia sposoby zapobiegania im