Spływy kajakowe
Oferta Ośrodków, Autor: Hanna Jankowska , HAGRO Hanna JankowskaPoziom nauczania | ![]() ![]() ![]() ![]() |





Miejsce realizacji zajęć: w terenie
Na spływach kajakowych Baryczą i jej dopływami poznamy życie wodne Doliny Baryczy. Oferta wykorzystuje lokalny potencjał przyrodniczy i historyczny. Oferta odnosi się również do problematyki przeciwdziałania skutkom zmian klimatu w zakresie gospodarki wodnej. Jest dostępna dla osób niepełnosprawnych. W cenie oferty znajduje się wypożyczenie kajaków, wraz z ich transportem , usługa przewodnicka oraz opieka instruktora/ratownika.
czas trwania | ilość osób | koszt | dostępność |
3-4 godz. | od 10 do 20 osób | 1310 zł/grupa | sezonowe: kwiecień-listopad, |
- historyczny
- przyrodniczy
- gospodarka wodna
możliwość zorganizowania ogniska w cenie 50 zł. W przypadku mniejszej liczby osób niż 20 cena ulega obniżeniu o jednostkowy koszt wypożyczenia kajaków.
Lp. | Data odbycia zajęć | Nazwa szkoły | Imię i nazwisko nauczyciela | Przedmiot | Przedmiot nauczania | |
1 | 13 wrzesień 2023r. | Szkoła Podstawowa w Nowym Zamku | Elżbieta Dąbrowska | Uczniowie | VII- VIII | Więcej |
2 | 21 czerwiec 2023r. | Szkoła Podstawowa we Wróblińcu | Dorota Piec | biologia, geografia | grupy mieszane (VI-VIII) | Więcej |
Piotrkosice, 60
56-300 Milicz, dane sprzedawcy: Agroturystyka Romuald Jankowski
56-300 Milicz, dane sprzedawcy: Agroturystyka Romuald Jankowski
KONTAKT
- Klasy (IV-VI)
- Klasy (VII-VIII)
- Szkoła średnia
- Oferta dla dorosłych
Godzina wychowawcza
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Przyroda (Klasa (IV))
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Wiedza.
Poznanie różnych sposobów prowadzenia obserwacji i orientacji w terenie.
Wiedza.
Poznanie planów i map jako źródeł informacji geograficznych.
Wiedza.
Poznanie cech i zmian krajobrazu w najbliższej okolicy szkoły.
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Stosowanie zasad dbałości o własne zdrowie, w tym zapobieganie chorobom.
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Wskazywanie przystosowań organizmów do środowiska życia i zdobywania pokarmu.
Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce.
Dostrzeganie zależności występujących między poszczególnymi składnikami środowiska przyrodniczego, jak również między składnikami środowiska a działalnością człowieka.
Kształtowanie postaw – wychowanie.
Dostrzeganie wielostronnej wartości przyrody w integralnym rozwoju człowieka.
Kształtowanie postaw – wychowanie.
Właściwe reagowanie na niebezpieczeństwa zagrażające życiu i zdrowiu.
Kształtowanie postaw – wychowanie.
Doskonalenie umiejętności dbałości o własne ciało, jak i najbliższe otoczenie.
Kształtowanie postaw – wychowanie.
Rozwijanie wrażliwości na wszelkie przejawy życia.
Kształtowanie postaw – wychowanie.
Doskonalenie umiejętności w zakresie komunikowania się, współpracy i działania oraz pełnienia roli lidera w zespole.
Kształtowanie postaw – wychowanie.
Przyjmowanie postaw współodpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego przez: właściwe zachowania w środowisku przyrodniczym, współodpowiedzialność za stan najbliższej okolicy, działania na rzecz środowiska lokalnego, wrażliwość na piękno natury, a także ładu i estetyki zagospodarowania najbliższej okolicy, świadome działania na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego i ochrony przyrody.
Treści nauczania:
Uczeń podaje przykłady wykorzystania zmysłów do prowadzenia obserwacji
przyrodniczych.
Uczeń wymienia różne źródła wiedzy o przyrodzie.
Uczeń korzysta z planu i mapy wielkoskalowej podczas planowania wycieczki.
Uczeń opisuje zasady bezpiecznego zachowania się podczas występowania niebezpiecznych zjawisk pogodowych (burzy, huraganu, zamieci śnieżnej).
Uczeń proponuje rodzaje wypoczynku i określa zasady bezpieczeństwa z nimi związane.
Uczeń prezentuje podstawowe zasady opatrywania uszkodzeń skóry.
Uczeń rozróżnia wody stojące i płynące, podaje ich nazwy oraz wskazuje naturalne i sztuczne zbiorniki wodne.
Uczeń określa warunki życia w wodzie (nasłonecznienie, zawartość tlenu, opór wody) i wskazuje przystosowania organizmów (np. ryby) do środowiska życia.
Uczeń rozpoznaje i nazywa organizmy żyjące w wodzie.
Uczeń ocenia krajobraz pod względem jego piękna oraz dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego „małej ojczyzny”.
Wychowanie fizyczne
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i oceny własnego rozwoju fizycznego oraz
sprawności fizycznej.
Zachęcanie do uczestnictwa w rekreacyjnych i sportowych formach aktywności fizycznej.
Poznawanie i stosowanie zasad bezpieczeństwa podczas aktywności fizycznej.
Kształtowanie umiejętności rozumienia związku aktywności fizycznej ze zdrowiem oraz praktykowania zachowań prozdrowotnych.
Kształtowanie umiejętności osobistych i społecznych sprzyjających całożyciowej aktywności fizycznej.
Treści nauczania:
W zakresie wiedzy.
Uczeń opisuje jakie znaczenie ma aktywność fizyczna dla zdrowia.
W zakresie wiedzy.
Uczeń opisuje zasady doboru stroju do warunków atmosferycznych w trakcie zajęć ruchowych.
W zakresie wiedzy.
Uczeń wymienia zasady i metody hartowania organizmu.
W zakresie wiedzy.
Uczeń omawia sposoby ochrony przed nadmiernym nasłonecznieniem i niską temperaturą.
W zakresie umiejętności.
Uczeń podejmuje aktywność fizyczną w różnych warunkach atmosferycznych.
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Znajomość różnorodności biologicznej oraz podstawowych zjawisk i procesów biologicznych.
Uczeń opisuje, porządkuje i rozpoznaje organizmy.
Znajomość uwarunkowań zdrowia człowieka.
Uczeń analizuje związek między własnym postępowaniem a zachowaniem zdrowia oraz rozpoznaje sytuacje wymagające konsultacji lekarskiej.
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń uzasadnia konieczność ochrony przyrody.
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych.
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń opisuje i prezentuje postawę i zachowania człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Treści nauczania:
Uczeń przedstawia czynności życiowe organizmów.
Różnorodność i jedność świata zwierząt.
Różnorodność zwierząt kręgowych.
Uczeń przedstawia przykłady działań człowieka wpływających na różnorodność ryb, płazów, gadów, ptaków i ssaków.
Uczeń wskazuje żywe i nieożywione elementy ekosystemu oraz wykazuje, że są one
powiązane różnorodnymi zależnościami.
Uczeń podaje przykłady gospodarczego użytkowania ekosystemów.
Uczeń analizuje wpływ człowieka na różnorodność biologiczną.
Uczeń uzasadnia konieczność ochrony różnorodności biologicznej.
Godzina wychowawcza - wybierz z dodatkowym przedmiotem nauczania powiązanym z tematem lekcji
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Wychowanie fizyczne
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i oceny własnego rozwoju fizycznego oraz
sprawności fizycznej.
Zachęcanie do uczestnictwa w rekreacyjnych i sportowych formach aktywności fizycznej.
Poznawanie i stosowanie zasad bezpieczeństwa podczas aktywności fizycznej.
Kształtowanie umiejętności rozumienia związku aktywności fizycznej ze zdrowiem oraz praktykowania zachowań prozdrowotnych.
Kształtowanie umiejętności osobistych i społecznych sprzyjających całożyciowej aktywności fizycznej.
Treści nauczania:
W zakresie umiejętności.
Uczeń przeprowadza rozgrzewkę w zależności od rodzaju aktywności.
W zakresie wiedzy. Uczeń wskazuje korzyści wynikające z aktywności fizycznej w terenie.
W zakresie wiedzy.
Uczeń wymienia czynniki, które wpływają pozytywnie i negatywnie na zdrowie i samopoczucie, oraz wskazuje te, na które może mieć wpływ.
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Treści nauczania:
Uczeń podaje przykłady kilku gatunków, które są zagrożone lub wyginęły wskutek nadmiernej eksploatacji ich populacji
Uczeń podaje przykłady kilku gatunków, które udało się restytuować w środowisku
Uczeń przedstawia wpływ współczesnego rolnictwa na różnorodność biologiczną (ciągle malejąca liczba gatunków uprawnych przy rosnącym areale upraw, spadek różnorodności genetycznej upraw)
Uczeń uzasadnia konieczność międzynarodowej współpracy w celu zapobiegania zagrożeniom przyrody, podaje przykłady takiej współpracy (np. CITES, "Natura 2000", Agenda 21)
Wychowanie fizyczne
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Uczeń wyjaśnia, na czym polega umiejętność oceny stopnia ryzyka związanego z niektórymi sportami lub wysiłkami fizycznymi.
Uczeń wyjaśnia, na czym polega prozdrowotny styl życia;