W ramach pracy nad projektem „Edukacja dla Doliny Baryczy” powstał portal edukacyjny, który  jest bardzo istotnym narzędziem społecznym. W trakcie spotkań, które odbywały się w ramach projektu zauważyliśmy, że nauczyciele nie wiedzą jakie zadania realizują  inne szkoły, nie znają oferty wszystkich ośrodków pozaszkolnych, szukają inspiracji do zajęć i wiedzy na temat regionu -  portal spełnia wszystkie te funkcje, a materiały na portal każdy może zamieścić samodzielnie. Nad jakością tych materiałów czuwa rada edukacyjna, która musi każdy zasób zamieszczony w serwisie zaakceptować i dopuścić do wyświetlenia w serwisie. W procesie akceptacji istnieje możliwość korespondencji z autorem zasobu w celu ewentualnej poprawy materiału.
- Serwis edukacyjny eduacja.barycz.pl jest serwisem społecznościowym.
- Gromadzi wokół społeczności: nauczycieli, edukatorów, uczniów, mieszkańców Doliny Baryczy
- Serwis ma być prostym, intuicyjnym narzędziem pracy, rozrywki ponieważ jest tworzony przez Was dla Was
- Serwis powstaje wspólnie
Serwis jest miejscem, gdzie szkoły, ośrodki edukacji pozaszkolnej mogą:
- Wymieniać się doświadczeniami
- Umieszczać
               Scenariusze lekcji, prezentacje, karty pracy - w Materiałach Edukacyjnych
               Zdjęcia, grafiki – w Bazie Wiedzy
               Ofertę Ośrodków – w Bazie Ofert Ośrodków
- Prezentować, planować
               Trasy, gry terenowe, wycieczki – w Ścieżkach Edukacyjnych
               Puzzle, krzyżówki – za pomocą gotowych programów do zamieszczania -Generatorów
- Przekazywać, opowiadać
               Co odbyło się ciekawego u projekcie u Was – w Aktualnościach
               Zaproszenia na to co się odbędzie – w Wydarzeniach
- Raportować
- Opiniować materiały edukacyjne
- Opiniować ofertę Ośrodków
- Docelowo: przeprowadzać konkursy regionalne, oceniać prace konkursowe elektronicznie
| Załączniki do artykułu: | |
|  | ( INSTRUKCJA OBSŁUGI_eduserwis.pdf 1803 kB ) | 
 
						 
							 
						 
						 
								
 
								 
								 
								 
								 
										 
										 
										 
										 
										 
					 
				