BAZA EDUKACYJNA

Przedszkole

Klasy I-III

Klasy IV-VIII

Ponadpodstawowe

Dorośli

OSRODKI POZASZKOLNE
WSZYSTKIE AKTUALNE OFERTY
  • dla kogo? 
    3874
    Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie 
    Podczas zajęć uczestnicy biorą udział w produkcji sera twarogowego, robią masło, doją sztuczna krowę. Uczestnicy zapoznają się z inwentarzem - krowy, konie, osły, owce. Poznają stare i nowe maszyny rolnicze oraz stare narzędzia gospodarstwa domowego i zasady ich działania. Uczestnicy biorą udział w grze terenowej. Zajęcia kończą się ogniskiem i degustacją produktów mlecznych- własnoręcznie wytworzonego serka wiejskiego , Zajęcia bazują na aktywnym gospodarstwie rolnym. Oferta dotyczy potencjału kulturowego, historycznego i gospodarczego. W czasie zajęć zwracamy uwagę na segregację odpadów. W cenie oprowadzanie na kucu, w przypadku rezygnacji z przejażdżki cena niższa o 5 zł/os. Oferta dostępna dla osób niepełnosprawnych.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    1879
    Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie 
    Ogólnodostępny Karmnik, który stanął przy budynku GOK w Przygodzicach stanowi element edukacyjny dla dzieci i młodzieży oraz dorosłych mieszkańców, którzy powinni wiedzieć, że dokarmianie ptaków, to dostarczanie pożywienia ptakom żyjącym na wolności (zazwyczaj w zimie), gdy krótki dzień oraz niesprzyjające warunki nie pozwalają im wystarczająco zaspokoić głodu. Dokarmianie ptaków pobudza zainteresowanie ornitologią i wyzwala przeżycia estetyczne związane z obserwacją ptaków, a organizowane w taki sposób działania edukacyjne kształtują zachowania proekologiczne. Od samego początku w karmniku zauważalny jest duży ruch „naszych” skrzydlatych przyjaciół, dlatego zachęcamy wszystkie placówki edukacyjne wraz z dziećmi i młodzieżą do odwiedzin tego miejsca w ramach lekcji tematycznych. Prosimy również o organizację zbiórek karmy aby wspomóc naszą akcję, w zamian za przewodnika wycieczek. Zajęcia polegają na omówieniu roli i znaczenia dokarmiania ptaków oraz omówienie przylatujących gatunków.
    sezonowe: styczeń-marzec, listopad-grudzień,
  • dla kogo? 
    2392
    Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie 
    I cześć - terenowa: uczestnicy otrzymują kamery i kręcą na terenie Stawów Milickich materiał filmowy o charakterze przyrodniczym i regionalnym. II cześć - warsztatowa, gdzie uczestnicy na udostępnionych laptopach montują film przyrodniczy z materiałów które sami stworzyli w trakcie wyprawy. Program do montażu filmu jest intuicyjny, łatwy w obsłudze i nie wymaga wcześniejszej praktyki. Osoba prowadząca jest instruktorem i pomaga mniej doświadczonym uczestnikom w procesie montażu filmu. Z lokalnych potencjałów oferta wykorzystuje następujące: - kulturalny - tradycyjny zawód rybaka stawowego; - historyczny - zabytki, tradycyjna architektura, przekazy historyczne; - przyrodniczy - zachowanie w rezerwacie, formy ochrony przyrody, gatunki ryb hodowlanych; Oferta dotyczy problematyki przeciwdziałania skutkom zmian klimatu w zakresie gospodarki wodnej. Oferta jest dostępna dla osób niepełnosprawnych. Oferta dedykowana dla klas VII i VIII SP oraz szkół średnich.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    1432
    Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie 
    Zajęcia fotograficzne dla początkujących i zaawansowanych miłośników fotografii. Krótka teoria i zajęcia terenowe. Zajęcia będą dotyczyły przede wszystkim fotografii przyrodniczej ale również techniki wykonywania zdjęć makro, krajobrazu i portretu. Zajęcia to wyjątkowe spotkanie z naturą i próba uchwycenia jej piękna w kadrze zdjęcia. Do dyspozycji w zależności od pogody tereny łąk Doliny Baryczy, Stawów Przygodzickich czy teren pięknego stawu Glinianka. W razie niepogody zajęcia przenosimy do budynku GOK.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    1963
    Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie 
    Zajęcia edukacyjne dla dzieci i młodzieży w wieku przedszkolnym i szkolnym związane z omówieniem występujących na naszym terenie ptaków, ich rozpoznawanie na zdjęciach i w terenie podczas wycieczki edukacyjnej. Podczas zajęć dostępne przewodniki terenowe, lornetki i luneta. Zajęcia terenowe będą odbywały się na terenie Parku Krajobrazowego Dolina Baryczy i Obszarze Natura 2000, tak aby dotrzeć do najciekawszych miejsc pod względem krajoznawczym i przyrodniczym.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    1652
    Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie 
    PROGRAM WYKORZYSTUJE LOKALNY POTENCJAŁ PRZYRODNICZY, KULTURALNY I HISTORYCZNY. Uczestnicy wybierają jeden z dostępnych tematów (1.) „W lesie” lub (2) „Na grobli”. Temat 1 daje uczestnikom wyprawy możliwość poznawania gatunków drzew, ptaków, tropów zwierząt oraz owoców leśnych. Lekcja w lesie umożliwia bliskie obcowanie z przyrodą – doświadczanie jej wszystkimi zmysłami. Poznawanie przyrody w terenie nie tylko wzbogaca wiedzę przyrodniczą, stymuluje wrażliwość estetyczną (uczy odczuwania i podziwiania naturalnego piękna), ale sprzyja też rozwojowi umysłowemu i emocjonalnemu. Temat 2 jest geograficzno-przyrodniczą wycieczką ścieżkami Doliny Baryczy. Uczestnicy zdobywają tutaj umiejętności obserwowania przyrody w środowisku naturalnym. Dowiadują się, jakie warunki geologiczne miały wpływ na zróżnicowanie krajobrazu w regionie Doliny Baryczy. Poznają genezę powstawania stawów, występującą tu faunę i florę oraz specyfikę hodowli ryb. OFERTA JEST DOSTĘPNA DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
    sezonowe: marzec-wrzesień,
  • dla kogo? 
    1259
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Celem zajęć jest uzmysłowienie przyczyn mających wpływ na zmiany klimatu oraz ich skutków. Uświadomienie wpływu każdego z nas na zmiany klimatyczne oraz wskazanie działań na rzecz ochrony klimatu. Zmotywowanie do zastosowania tych działań w życiu codziennym oraz propagowanie ekologicznego stylu życia.Uczestnicy zastanowią się co można zrobić by powstrzymać lub ograniczyć zmiany klimatu. Metody: dyskusja, burza mózgów oraz wykonanie plakatów. Podjęcie przez uczestników indywidualnych zobowiązań na rzecz klimatu. WSKAZANIE: oferta dotyczy problematyki przeciwdziałania skutkom zmian klimatu w zakresie gospodarki emisyjnej - czyste powietrze – (smog, gospodarka węglowa, wymiana pieców – jesteśmy tym czym oddychamy – zagrożenia, działania w praktyce
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    2891
    Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie 
    Podczas warsztatów dzieci zamienią się w prawdziwego piekarza z Doliny Baryczy! Przygotują swój własny chlebek z ciasta z certyfikatem Dolina Baryczy Poleca pochodzącego z Piekarni GS Przygodzice, a następnie wyrobioną i wypieczoną bułeczkę zabiorą do domu. Ciasto trafia na zajęcia w ramach Krótkiego Łańcucha Dostaw od naszego Partnera - Piekarni GS Przygodzice - tego także dowiedzą się uczestnicy zajęć. WSKAZANIE DO GRANTÓW EDUKACYJNYCH: I. Oferta wykorzystuje następujące potencjały lokalne: - kulturalny (tradycje i obrzędy); - historyczny (fakty i przekazy historyczne, dawne zwyczaje w kuchni); II. Oferta dotyka problematyki przeciwdziałania skutkom klimatu w dziedzinach: - gospodarka odpadami (segregacja odpadów: używanie papierowych zamiast plastikowych talerzyków) - świadome zakupy (zwracamy uwagę na kupowanie produktów od lokalnych dostawców: mąki z lokalnych młynów, chleba od certyfikowanego dostawcy - Piekarni GS w Przygodzicach) - Krótki Łańcuch Dostaw (dostawa bezpoś
    sezonowe: marzec-październik,
  • dla kogo? 
    1439
    Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie 
    To zajęcia dla wszystkich grup wiekowych. W czasie tych zjęć zapoznajemy uczestników z osobliwościami flory i fauny Doliny Baryczy. Jeśli chcecie przekonać się sami jak piękna i bogata przyrodniczo jest Dolina Baryczy to te właśnie zajęcia są dla Was.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    2856
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Spotkanie z autorskimi pieśniami opartymi o legendy i historię regionu. Występ może odbyć się w dowolnym zamkniętym pomieszczeniu o dobrej akustyce, ze względu na charakter najlepiej pasują do niego stylowe wnętrza historyczne, jak sala w baszcie żmigrodzkiego zamku. Spotkanie z balladą przy lirze może być połączone z nauką prostych dawnych tańców tradycyjnych przy akompaniamencie liry lub z prezentacją multimedialną o historii regionu i jego legendach i przyrodzie. Możliwy dojazd do szkół. W pomieszczeniach do 50 osób nie jest koniecznie dodatkowe nagłośnienie, w przypadku większych sal wskazane nagłośnienie z dwoma mikrofonami. Wskazanie do grantu: Oferta wykorzystuje lokalny potencjał kulturalny, historyczny i przyrodniczy. Oferta dotyczy problematyki przeciwdziałania skutkom zmian klimatu w zakresie świadome zakupy – krótki łańcuch dostaw. Oferta jest dostępna dla osób niepełnosprawnych. Zajęcia dostępne również w formie on - line, połączne z prezentacją multimedialną i filmem.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    2636
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Celem zajęć jest uświadomienie potrzeby segregacji i jej znaczenia dla czystości środowiska, poznanie rodzajów odpadów i zasad właściwej segregacji oraz przykładów wykorzystania wtórnego - recykling. Pokazanie jak ważna jest segregacja bioodpadów i ich wykorzystanie. Zajęcia w formie warsztatów, podczas których uczestnicy odpowiedzą na pytanie- dlaczego powinniśmy dbać o środowisko? Uświadomią sobie jaką ponosimy odpowiedzialność za stan środowiska, w którym żyjemy. Poznają rodzaje odpadów oraz zasady właściwej ich segregacji- papier, plastik, szkło, odpady organiczne. WSKAZANIE; oferta dotyczy problematyki przeciwdziałania skutkom zmian klimatu w zakresie treści: gospodarka odpadami – segregacja odpadów, odpowiedzialne zakupy (opakowania)
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    3028
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Oryginalna grę terenowa na podstawie autorskich baśni Włodzimierza Ranoszka z książki „Bajkowa Dolina Baryczy”. Podczas gry spotkać można postacie Skrzata, Wiedźmy Bary, Króla Olch, Myszylicza, Młynarza, Księżnej, Zielarki i Jasia Walończyka, odgrywane przez ucharakteryzowanych aktorów w bajkowych strojach, ich liczba zależy od liczby uczestników gry, którzy są podzieleni na drużyny. W każdej drużynie powinna być osoba pełnoletnia. Gra jest dostępna również w opcji dla jednej rodziny (1 – 2 animatorów) lub dwóch rywalizujących rodzin (2 – 3 animatorów). Gra łączy elementy zabawy oraz edukacji ekologicznej i regionalnej. Wskazanie do grantu: Oferta wykorzystuje lokalny potencjał kulturalny, historyczny i przyrodniczy. Oferta dotyczy problematyki przeciwdziałania skutkom zmian klimatu w zakresie świadome zakupy – krótki łańcuch dostaw. Oferta jest dostępna dla osób niepełnosprawnych.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    2049
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Zajęcia prowadzone na ścieżce przyrodniczej "Stawy Krośnickie" w formie wycieczki pieszej lub rowerowej. Oferta wykorzystuje potencjał przyrodniczy Parku Krajobrazowego Dolina Baryczy. Uczestnicy mają możliwość obserwacji miejsca cennego przyrodniczo, gdzie mają możliwość poznać środowisko stawów, występującą tu faunę i florę, a także genezę i specyfikę hodowli ryb. WSKAZANIE: oferta wykorzystuje lokalny potencjał: przyrodniczy (charakterystyczna dla obszaru flora i fauna, w tym gatunki i obszary chronione).
    sezonowe: kwiecień-październik,
  • dla kogo? 
    2117
    Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie 
    Dzięki uczestnictwu w zajęciach uczeń nabędzie umiejętności rozróżniania zbiorników wodnych, pozna pojęcia wody stojącej i płynącej, dowie się o podstawowych własnościach wody, a także w bardzo prosty sposób zbada jej podstawowe parametry; będzie także mógł dowiedzieć się, jakie gatunki roślin i zwierząt zamieszkują różne rodzaje wód, a także zobaczy na własne oczy niektórych przedstawicieli fauny i flory słodkowodnej. W zajęciach jest wykorzystany potencjał w zakresie punktu 3. przyrodniczy (charakterystyczna dla obszaru flora i fauna, w tym gatunki i obszary chronione) oraz w zakresie odnawialnych źródeł energii punkt 3. gospodarka wodna - jakość wody, kanalizacja, zużycie – oszczędzanie wody, gospodarka ściekami.
    sezonowe: maj-wrzesień,
  • dla kogo? 
    2478
    Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie 
    W trakcie zajęć dziecko dowiaduje się podstawowych informacji o najbardziej charakterystycznych gatunkach ptaków w Dolinie Baryczy oraz obserwuje wybrane z nich. Uczy się posługiwania sprzętem optycznym, takim jak lornetka i luneta oraz pracuje z mapą, na której zaznacza stanowiska kilku obserwowanych gatunków. Wyostrza także zmysł słuchu, ucząc się rozpoznawać głosy pospolitych ptaków. Pracuje z mapą przy ustalaniu tras migracji. W trakcie zajęć są wykorzystane potencjały w zakresie punktu 3. przyrodniczy (charakterystyczna dla obszaru flora i fauna, w tym gatunki i obszary chronione).
    sezonowe: kwiecień-październik,
  • dla kogo? 
    3731
    Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie 
    Uczeń dowiaduje się podstawowych informacji na temat ekologii obu grup zwierząt oraz poznaje cechy, po których może odróżniać je w terenie. Rozwija zmysł słuchu podczas zapoznawania się z głosami płazów. Otrzymuje informacje umożliwiające odpowiedź na pytanie: Dlaczego należy chronić płazy i gady? Wie, jak się zachować, gdy zostanie ukąszone przez żmiję. Tematyka zajęć wykorzystuje i odnosi się do punktu 3. przyrodniczy (charakterystyczna dla obszaru flora i fauna, w tym gatunki i obszary chronione).
    sezonowe: styczeń-październik,
  • dla kogo? 
    2590
    Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie 
    Uczestnik zajęć poznaje uwarunkowania społeczno-historyczne rozwoju osadnictwa na terenie Doliny Baryczy; dowiaduje się o najciekawszych zabytkach tego terenu, poznaje lokalne legendy. W aspekcie lokalnego potencjału oferta wykorzystuje i zachowuje 1. kulturalny (np. tradycje i obrzędy, legendy, tradycyjne zawody, zespoły muzyczne, etc.); 2. historyczny (np. zabytki, fakty i przekazy historyczne, tradycyjna architektura, etc.); 3. przyrodniczy (charakterystyczna dla obszaru flora i fauna, w tym gatunki i obszary chronione); 4. gospodarczy (tradycyjne zawody w tym rybacki, kowal, piekarz, rolnik, itp.).
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    2205
    Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie 
    Uczestnik zajęć nauczy się nazwania i opisania prostych zależności pomiędzy organizmami zamieszkującymi typowe dla parku środowiska. Oferta wykorzystuje i zachowuje lokalny potencjał w aspekcie 3. przyrodniczy (charakterystyczna dla obszaru flora i fauna, w tym gatunki i obszary chronione).
    sezonowe: kwiecień-październik,

1-18 | 19-36 | 37-54 | 55-72 | 73-90 | 91-102 |

» Zgłoś uwagi
CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij