BAZA EDUKACYJNA

Przedszkole

Klasy I-III

Klasy IV-VIII

Ponadpodstawowe

Dorośli

OSRODKI POZASZKOLNE
WSZYSTKIE AKTUALNE OFERTY
  • dla kogo? 
    1361
    Miejsce realizacji zajęć: w sali, on-line 
    Nauka tradycyjnych kolęd i wspólny śpiew przy dźwiękach tradycyjnego instrumentu, na którym według słów kolędy pasterze grali skocznie Dzieciąteczku. Uczestnicy otrzymują mini śpiewniki do wspólnego śpiewu. Kolędowanie może był połączone z opowieściami o zwyczajach świątecznych oraz opowieściami o Świątecznej Krainie - krainie karpia i bombek. Możliwy dojazd do szkół, zajęcia mogą odbywać się w dowolnym pomieszczeniu dla grupy do 50 osób bez konieczności dodatkowego nagłośnienia, w przypadku większego pomieszczenia wskazane nagłośnienie. Wskazanie do grantu: Oferta wykorzystuje lokalny potencjał kulturalny, historyczny i przyrodniczy. Oferta dotyczy problematyki przeciwdziałania skutkom zmian klimatu w zakresie świadome zakupy – krótki łańcuch dostaw. Oferta jest dostępna dla osób niepełnosprawnych.
    sezonowe: styczeń-grudzień,
  • dla kogo? 
    3207
    Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie 
    Podczas zajęć uczestnicy biorą udział w produkcji sera twarogowego, robią masło, doją sztuczna krowę. Uczestnicy zapoznają się z inwentarzem - krowy, konie, osły, owce. Poznają stare i nowe maszyny rolnicze oraz stare narzędzia gospodarstwa domowego i zasady ich działania. Uczestnicy biorą udział w grze terenowej. Zajęcia kończą się ogniskiem i degustacją produktów mlecznych- własnoręcznie wytworzonego serka wiejskiego , Zajęcia bazują na aktywnym gospodarstwie rolnym. Oferta dotyczy potencjału kulturowego, historycznego i gospodarczego. W czasie zajęć zwracamy uwagę na segregację odpadów. W cenie oprowadzanie na kucu, w przypadku rezygnacji z przejażdżki cena niższa o 5 zł/os. Oferta dostępna dla osób niepełnosprawnych.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    1974
    Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie 
    I cześć - terenowa: uczestnicy otrzymują kamery i kręcą na terenie Stawów Milickich materiał filmowy o charakterze przyrodniczym i regionalnym. II cześć - warsztatowa, gdzie uczestnicy na laptopach montują krótki film z materiałów własnych oraz udostępnionych przez organizatorów materiałów A. Homana. Podczas zajęć w sali uczestnicy pracują na mikroskopach, tworząc m.in makro fotografie. Program do montażu filmu jest łatwy w obsłudze i nie wymaga wcześniejszej praktyki. Osoba prowadząca jest instruktorem i pomaga mniej doświadczonym uczestnikom w procesie montażu filmu. Z lokalnych potencjałów oferta wykorzystuje następujące: - kulturalny - tradycyjny zawód rybaka stawowego; - historyczny - zabytki, tradycyjna architektura, przekazy historyczne; - przyrodniczy - zachowanie w rezerwacie, formy ochrony przyrody, gatunki ryb hodowlanych; Oferta dotyczy problematyki przeciwdziałania skutkom zmian klimatu w zakresie gospodarki wodnej. Oferta jest dostępna dla osób niepełnosprawnych.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    1288
    Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie 
    rekomendacja do grantu PROGRAM WYKORZYSTUJE LOKALNY POTENCJAŁ PRZYRODNICZY, KULTURALNY I HISTORYCZNT. Ekologiczny program prowadzi przez leśną ścieżkę w Dolinie Baryczy, dając uczestnikom wyprawy możliwość poznawania gatunków drzew, ptaków, tropów zwierząt oraz owoców leśnych. Lekcja w lesie umożliwia bliskie obcowanie z przyrodą – doświadczanie jej wszystkimi zmysłami. Poznawanie przyrody w terenie nie tylko wzbogaca wiedzę przyrodniczą, stymuluje wrażliwość estetyczną (uczy odczuwania i podziwiania naturalnego piękna), ale sprzyja również rozwojowi umysłowemu i emocjonalnemu. W cenie: program edukacyjny, seans filmowy z poczęstunkiem (popcorn + naturalny nektar owocowy z Doliny Baryczy) i zakupy w sklepiku Starej Bombkarni.
    sezonowe: marzec-wrzesień,
  • dla kogo? 
    2513
    Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie 
    Podczas warsztatów dzieci zamienią się w prawdziwego piekarza z Doliny Baryczy! Przygotują swój własny chlebek z ciasta z certyfikatem Dolina Baryczy Poleca pochodzącego z Piekarni GS Przygodzice, a następnie wyrobioną i wypieczoną bułeczkę zabiorą do domu. Dodatkowo podczas warsztatów dzieci dowiedzą się jak wiele trudu wymaga przygotowanie jednego bochenka chleba oraz skąd bierze się ziarno, z którego powstaje mąką. Ciasto trafia na zajęcia w ramach Krótkiego Łańcucha Dostaw.
    sezonowe: kwiecień-październik,
  • dla kogo? 
    2243
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Spotkanie z autorskimi pieśniami opartymi o legendy i historię regionu. Występ może odbyć się w dowolnym zamkniętym pomieszczeniu o dobrej akustyce, ze względu na charakter najlepiej pasują do niego stylowe wnętrza historyczne, jak sala w baszcie żmigrodzkiego zamku. Spotkanie z balladą przy lirze może być połączone z nauką prostych dawnych tańców tradycyjnych przy akompaniamencie liry lub z prezentacją multimedialną o historii regionu i jego legendach i przyrodzie. Możliwy dojazd do szkół. W pomieszczeniach do 50 osób nie jest koniecznie dodatkowe nagłośnienie, w przypadku większych sal wskazane nagłośnienie z dwoma mikrofonami. Wskazanie do grantu: Oferta wykorzystuje lokalny potencjał kulturalny, historyczny i przyrodniczy. Oferta dotyczy problematyki przeciwdziałania skutkom zmian klimatu w zakresie świadome zakupy – krótki łańcuch dostaw. Oferta jest dostępna dla osób niepełnosprawnych. Zajęcia dostępne również w formie on - line, połączne z prezentacją multimedialną i filmem.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    2254
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Celem zajęć jest uświadomienie potrzeby segregacji i jej znaczenia dla czystości środowiska, poznanie rodzajów odpadów i zasad właściwej segregacji oraz przykładów wykorzystania wtórnego - recykling. Pokazanie jak ważna jest segregacja bioodpadów i ich wykorzystanie. Zajęcia w formie warsztatów, podczas których uczestnicy odpowiedzą na pytanie- dlaczego powinniśmy dbać o środowisko? Uświadomią sobie jaką ponosimy odpowiedzialność za stan środowiska, w którym żyjemy. Poznają rodzaje odpadów oraz zasady właściwej ich segregacji- papier, plastik, szkło, odpady organiczne. WSKAZANIE; oferta dotyczy problematyki przeciwdziałania skutkom zmian klimatu w zakresie treści: gospodarka odpadami – segregacja odpadów, odpowiedzialne zakupy (opakowania)
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    3365
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    rekomendacja do grantu PROGRAM WYKORZYSTUJE LOKALNY POTENCJAŁ PRZYRODNICZY, KULTURALNY I HISTORYCZNT. Geograficzno-przyrodnicza wycieczka edukacyjnymi ścieżkami Doliny Baryczy, podczas której odwiedzamy najcenniejsze przyrodniczo miejsca. Uczestnicy zdobywają umiejętności obserwowania przyrody w środowisku naturalnym. Dowiadują się, jakie warunki geologiczne miały wpływ na zróżnicowanie krajobrazu w regionie Doliny Baryczy. Poznają genezę powstawania stawów, występującą tu faunę i florę oraz specyfikę hodowli ryb. W cenie: program edukacyjny, seans filmowy z poczęstunkiem (popcorn + naturalny nektar owocowy z Doliny Baryczy) i zakupy w sklepiku Starej Bombkarni.
    sezonowe: marzec-październik,
  • dla kogo? 
    1685
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Zajęcia prowadzone na ścieżce przyrodniczej "Stawy Krośnickie" w formie wycieczki pieszej lub rowerowej. Oferta wykorzystuje potencjał przyrodniczy Parku Krajobrazowego Dolina Baryczy. Uczestnicy mają możliwość obserwacji miejsca cennego przyrodniczo, gdzie mają możliwość poznać środowisko stawów, występującą tu faunę i florę, a także genezę i specyfikę hodowli ryb. WSKAZANIE: oferta wykorzystuje lokalny potencjał: przyrodniczy (charakterystyczna dla obszaru flora i fauna, w tym gatunki i obszary chronione).
    sezonowe: kwiecień-październik,
  • dla kogo? 
    1775
    Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie 
    Dzięki uczestnictwu w zajęciach uczeń nabędzie umiejętności rozróżniania zbiorników wodnych, pozna pojęcia wody stojącej i płynącej, dowie się o podstawowych własnościach wody, a także w bardzo prosty sposób zbada jej podstawowe parametry; będzie także mógł dowiedzieć się, jakie gatunki roślin i zwierząt zamieszkują różne rodzaje wód, a także zobaczy na własne oczy niektórych przedstawicieli fauny i flory słodkowodnej. W zajęciach jest wykorzystany potencjał w zakresie punktu 3. przyrodniczy (charakterystyczna dla obszaru flora i fauna, w tym gatunki i obszary chronione) oraz w zakresie odnawialnych źródeł energii punkt 3. gospodarka wodna - jakość wody, kanalizacja, zużycie – oszczędzanie wody, gospodarka ściekami.
    sezonowe: maj-wrzesień,
  • dla kogo? 
    2034
    Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie 
    W trakcie zajęć dziecko dowiaduje się podstawowych informacji o najbardziej charakterystycznych gatunkach ptaków w Dolinie Baryczy oraz obserwuje wybrane z nich. Uczy się posługiwania sprzętem optycznym, takim jak lornetka i luneta oraz pracuje z mapą, na której zaznacza stanowiska kilku obserwowanych gatunków. Wyostrza także zmysł słuchu, ucząc się rozpoznawać głosy pospolitych ptaków. Pracuje z mapą przy ustalaniu tras migracji. W trakcie zajęć są wykorzystane potencjały w zakresie punktu 3. przyrodniczy (charakterystyczna dla obszaru flora i fauna, w tym gatunki i obszary chronione).
    sezonowe: kwiecień-październik,
  • dla kogo? 
    3235
    Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie 
    Uczeń dowiaduje się podstawowych informacji na temat ekologii obu grup zwierząt oraz poznaje cechy, po których może odróżniać je w terenie. Rozwija zmysł słuchu podczas zapoznawania się z głosami płazów. Otrzymuje informacje umożliwiające odpowiedź na pytanie: Dlaczego należy chronić płazy i gady? Wie, jak się zachować, gdy zostanie ukąszone przez żmiję. Tematyka zajęć wykorzystuje i odnosi się do punktu 3. przyrodniczy (charakterystyczna dla obszaru flora i fauna, w tym gatunki i obszary chronione).
    sezonowe: styczeń-czerwiec, wrzesień-październik,
  • dla kogo? 
    2083
    Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie 
    Uczestnik zajęć poznaje uwarunkowania społeczno-historyczne rozwoju osadnictwa na terenie Doliny Baryczy; dowiaduje się o najciekawszych zabytkach tego terenu, poznaje lokalne legendy. W aspekcie lokalnego potencjału oferta wykorzystuje i zachowuje 1. kulturalny (np. tradycje i obrzędy, legendy, tradycyjne zawody, zespoły muzyczne, etc.); 2. historyczny (np. zabytki, fakty i przekazy historyczne, tradycyjna architektura, etc.); 3. przyrodniczy (charakterystyczna dla obszaru flora i fauna, w tym gatunki i obszary chronione); 4. gospodarczy (tradycyjne zawody w tym rybacki, kowal, piekarz, rolnik, itp.).
    sezonowe: kwiecień-październik,
  • dla kogo? 
    1750
    Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie 
    Uczestnik zajęć nauczy się nazwania i opisania prostych zależności pomiędzy organizmami zamieszkującymi typowe dla parku środowiska. Oferta wykorzystuje i zachowuje lokalny potencjał w aspekcie 3. przyrodniczy (charakterystyczna dla obszaru flora i fauna, w tym gatunki i obszary chronione).
    sezonowe: kwiecień-październik,
  • dla kogo? 
    1711
    Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie 
    Dzięki realizacji zajęć dziecko pozna różnorodność panującą w najliczniejszej i najbardziej zróżnicowanej grupie organizmów na Ziemi. Dowie się, które z występujących w parku owadów są rzadkie i podlegają szczególnej ochronie, które stwarzają problemy gospodarce oraz które mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia ludzi. Uczestnik dowie się o metodach czynnej ochrony owadów zapylających kwiaty. Oferta zachowuje i wykorzystuje z lokalnych potencjałów 3. przyrodniczy (charakterystyczna dla obszaru flora i fauna, w tym gatunki i obszary chronione).
    sezonowe: kwiecień-październik,
  • dla kogo? 
    2237
    Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie 
    Uczeń poznaje najważniejsze formy ochrony przyrody w Polsce. Dowiaduje się, czym różni się rezerwat od parku krajobrazowego, a obszar Natura 2000 od obszaru chronionego krajobrazu. Otrzymuje informacje o dacie powstania, celu ochrony i walorach przyrodniczych PK „Dolina Baryczy” na tle innych parków w woj. dolnośląskim. Umie odpowiedzieć na pytanie: Po co chronimy przyrodę? Niniejsza oferta edukacyjna zachowuje i wykorzystuje jako lokalny potencjał 3. przyrodniczy (charakterystyczna dla obszaru flora i fauna, w tym gatunki i obszary chronione). Oferta jest dostępna dla osób niepełnosprawnych.
    sezonowe: kwiecień-październik,
  • dla kogo? 
    2153
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Zajęcia terenowe w rezerwacie „Stawy Milickie”. Plan zajęć: Wycieczka rowerowa a w trakcie obserwacja ptaków ; edukacja regionalna na temat tradycji rybactwa Doliny Baryczy i metod hodowli ryb słodkowodnych. Zajęcia w Centrum Edukacyjno-Turystyczne NATURUM: Muzeum Tradycji Rybactwa, warsztaty edukacyjne nt. ryb słodkowodnych, pokazy technik odłowowych, ścieżka zmysłów, zwierzyniec. Z lokalnych potencjałów oferta zachowuje i wykorzystuje następujące: - kulturalny - tradycyjny zawód rybaka stawowego; - historyczny - zabytki, tradycyjna architektura, przekazy historyczne; - przyrodniczy - zachowanie w rezerwacie, formy ochrony przyrody, gatunki ryb hodowlanych; Oferta dotyczy problematyki przeciwdziałania skutkom zmian klimatu w zakresie gospodarki wodnej (piętrzenie wody, mała retencja, bogata sieć wodna, utrzymanie cieków, przeciwdziałanie suszy). Oferta jest dostępna dla osób niepełnosprawnych.
    sezonowe: kwiecień-październik,
  • dla kogo? 
    1843
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Poznajemy gatunki ptaków występujące na terenie Parku Krajobrazowego Doliny Baryczy i zmysły ptaków oraz elementy ich budowy zewnętrznej jako cechy przystosowania do określonego środowiska, a także zróżnicowanie środowisk bytowania ptaków. WSKAZANIE: oferta wykorzystuje lokalny potencjał: przyrodniczy (charakterystyczna dla obszaru flora i fauna, w tym gatunki i obszary chronione).
    dostępność: stałe

1-18 | 19-36 | 37-54 | 55-72 | 73-90 | 91-99 |

» Zgłoś uwagi
CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij